Viata papusilor printata 3D pana la cel mai mic detaliu


"Vreau sa le dau papusilor o lume perfecta. Ca lumea in care mi-ar placea sa traiesc", spune Laurette Debrichy, producator belgian de papusi, cu sediul in Marvejols, Franta. Pasionata de papusile cu articulatii pe sfera, piese de arta articulate care ajung la sute de mii de dolari cand sunt scoase la licitatie catre colectionari, Debrichy a apelat la Zortrax M200 pentru a-si printa realitatea perfecta din Z-ULTRAT.

Petite Underground


Istoria fabricarii de papusi dateaza inca din anii 200BC, in Grecia antica si in Roma, dar papusa cu articulatii pe sfera, asa cum o stim astazi, este creatia artistului german Hans Bellmer, care a folosit-o pentru proiectele de fotografie din anii 1930. Bellmer a lansat o serie de papusi pe care le-a numit Die Puppe, figurine inalte de 1.42m, realizate din fibre de ceara, modelate dupa fetite - la fel cum puteti gasi acum in fiecare magazin de jucarii.


Dar, in acel moment, munca lui Bellmer provoca o multime de controverse, iar parintele papusii moderne a fost obligat sa paraseasca Germania mutandu-se in Franta. Cu toate acestea industria a preluat ideile sale. In intreaga lume, papusi cu articulatii pe sfera, in nenumarate forme si variante, au devenit obiecte cautate de colectionari - manifestari ale fanteziilor atat pozitive cat si intunecate. Ele au devenit mult mai mult decat jucarii.


Sufletul unui artist


"Am vazut prima papusa cu articulatii pe sfera la prietenul meu si m-am indragostit imediat de ea", spune Debrichy. Pentru a obtine si ea una, a facut ceea ce ar fi facut majoritatea oamenilor - a cumparat-o. Era menita sa fie un hobby, un capriciu creativ. "Singurul pe care il doream era sa ii proiectez niste haine", sustine ea.



Dar hobby-ul a devenit rapid intr-o pasiune insufletita. Debrichy a inceput sa sculpteze papusi din polimer. A fost greu, procesul a necesitat o multime de abilitati tehnice, asa ca a inceput sa caute mai multe solutii avansate din punct de vedere tehnologic si a ajuns la o imprimanta 3D reprap. "Nu era exact calitatea pe care o cautam. Obtinerea capului unei papusi a luat o zi intreaga de slefuire si tot nu era perfecta ", spune ea. Deci, producatorul papusilor a inceput cercetarea. Nenumaratele ore de vizionare a recenziilor YouTube si discutiile cu unul dintre prietenii ei, care intamplator era reseller de imprimante 3D, a adus-o in sfarsit la Zortrax. "Mi-am luat M200", spune ea.


In cautarea perfectiunii


"In acest stadiu, stiam exact ce vroiam. Cautam cea mai precisa imprimanta 3D de pe piata, vorbesc in mod special de rezolutia X si Y ", explica Debrichy. Cu M200, o zi de slefuire a scazut la doar o ora. Toate celelalte etape de post-procesare au fost facute acum pentru motive pur estetice, nu legate de calitate. Usurinta de utilizare a ecosistemului Zortrax a condus la libertate creativa precum si la implinirea artistica.


“Iubesc muzica gotica, asa ca primele mele papusi erau gotice. Apoi am realizat o papusa mai dulce si o casa draguta si eleganta ", spune Debrichy. Papusile ei se plimba cu motociclete de tip steampunk, participa la petreceri de ceai fin de siècle si au panda-uri fanteziste ca animale de companie. "Mi-am facut mobilier pe care mi-ar placea sa-l aiba, haine pe care as vrea sa le port - o viata perfecta, pe care as vrea sa o traiesc", spune Debrichy.


Ultimele retusuri


Fiind echipata cu cea mai precisa imprimanta 3D, avea nevoie de un material care sa se potriveasca. A ales unul dintre materialele noastre cele mai rezistente - Z-ULTRAT. "Fiecare papusa are nevoie de post-procesare pentru a-i da o mai mare personalitate", spune Debrichy. Un pic de slefuire, un pic de sculptura ici si colo pentru a obtine buzele sau pleoapele perfecte. Rezistenta materialului la substante chimice este foarte utila deoarece o papusa este acoperita cu un tip special de lac pentru a obtine aspectul final.



"Si inca nu stiu daca sunt artist, chiar daca fac lucruri artistice", se intreaba ea. "Nu este niciodata impulsiv. Fiecare dintre lucrarile mele este rezultatul cercetarilor, invatarii tehnicilor necesare, corectarea experientelor mele anterioare", sustine Debrichy. Pentru a face un panda ca animal de companie, ea a citit tot ce putea gasi despre ursii panda reali - felul in care se comporta animalele, modul in care se misca, toate au intrat in acest panda. "Acest lucru este chiar un artist. Un creator suna mai bine. Fac acte de creatie. Dar rezultatul este arta, totusi", spune ea.



Laurette Debrichy nu este singura care foloseste ecosistemul Zortrax in fabricarea de papusi. Nickis Fabbrocile, artist italian cu sediul in Milano, printeaza 3D papusi pentru expozitii de moda din intreaga Europa.



Acest articol este tradus din engleza de Suntem 3D. Articolul original apartine companiei Zortrax SA si poate fi citit AICI.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
CONTACT

SUNTEM 3D

marca inregistrata a

ATELIER CONCEPT&DESIGN STUDIO srl

str. Valea Merilor nr. 39, sect.1, Bucuresti

Nr. Reg. Com.  J40 / 5764 / 2015

CUI / CIF RO-34508187

Contact:

informatii@suntem3d.ro

tel. 0799 - 780 - 393

Conturi bancare:

IBAN: RO40 BACX 0000 0011 5425 1000

Trezorerie S1: RO86 TREZ 7015 069X XX01 7955

© 2020 SUNTEM 3D marca inregistrata a sc ATELIER CONCEPT & DESIGN STUDIO srl

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Spotify
  • Grey LinkedIn Icon