Nissan este inaintea competitiei cu o implementare dinamica a uneltelor printate 3D si a dispozitive

Gigantul auto Nissan se bazeaza pe o mica ferma de imprimante 3D BCN3D in fabrica sa din Barcelona pentru a fabrica (pana acum) 700 de unelte si dispozitive in liniile sale de asamblare auto. Au dezvoltat o biblioteca digitala pentru a vedea specificatiile fiecarei parti. Intr-un tur al facilitatilor lor, inginerul Kaizen de fabricare Trim & Chassis, Enric Ridao, si managerul de intretinere si facilitati de inginerie Carlos Rellán ne-au spus totul despre economiile lor imense in timp si costuri: reducerea unei saptamani la o zi si costurile de 20 de ori mai mici.




Toata lumea, de pretutindeni, a auzit de Nissan. Nu se poate nega ca Nissan si-a facut un nume ca gigant in industria auto - impreuna cu Alliance Partners Renault si Mitsubishi, vand 1 din 10 masini in intreaga lume!


De la infiintarea sa in 1933, compania a pus intotdeauna accentul pe inovatie, iar aceasta incorporare constanta a noilor tehnologii a condus-o la printarea 3D. Echipa din fabrica din Barcelona a ales sa utilizeze o mica ferma de imprimante BCN3D pentru a crea diverse instrumente, SDV-uri si dispozitive. In timpul vizitei noastre la fabrica lor, am vorbit cu echipa care a experimentat direct reduceri uriase in timp si costuri prin utilizarea tehnologiei 3D FFF in locul furnizorilor externi.




BCN3D-Colectia completa de SDV-uri utili
.
Download • 5.84MB

Evolutia constanta a fabricii Nissan din Barcelona tine constant lucratorii activi. Echipa este deseori provocata sa fabrice piese noi si, ulterior, vine cu tehnici inovatoare si versatile pentru a realiza acest lucru.


„In fiecare an printam o cantitate totala de aproximativ 100 de SDV-uri si instrumente cu o utilizare specifica in procesele noastre” - Carlos Rellán Martínez, manager de intretinere si facilitati de inginerie la Nissan Motor Ibérica Zona Franca, Barcelona.

Exista multe de invatat din aceasta strategie a echipei Nissan si, astfel, pentru a prezenta pe deplin impactul revolutionar pe care l-au avut instrumentele, SDV-urile si dispozitivele printate 3D asupra liniilor de asamblare ale Nissan, am realizat o lista detaliata cu 22 de piese specifice.


Acoperind toate zonele masinii si toate punctele din liniile de asamblare, descarcati biblioteca completa a uneltelor printate 3D Nissan pentru o perspectiva asupra specificatiilor fiecarei piese, inclusiv materialul utilizat, costul, timpul de printare si aplicatia si modul in care si-au adaptat fluxul de lucru pentru a incorpora printarea 3D interna. Aruncati o privire pentru a vedea avantajele pe care vi le-ar putea aduce instrumentele complet personalizate de-a lungul procesului de fabricatie.



BCN3D-Colectia completa de SDV-uri utili
.
Download • 5.84MB


Inainte de printare


Inainte ca printarea 3D sa schimbe jocul, Nissan si-a externalizat toate prototipurile si SDV-urile specifice pentru diferite teste catre furnizori mecanici folosind metode traditionale de fabricatie.


Aceasta insemna ca se pierd doua aspecte vitale ale conducerii unei linii de productie: timpul si banii. Mai mult decat atat, in externalizarea lor, au intampinat probleme de lipsa de fiabilitate, iar un program strict a insemnat ca sunt limitati in ceea ce priveste flexibilitatea.


Cu alte cuvinte, intregul proces, de la proiectare la printare, ar dura o saptamana cu un furnizor extern; cu ajutorul printarii 3D interne, echipa a descoperit ca timpul de executie poate fi redus la o singura zi.


In ceea ce priveste costurile, pretul utilizarii metodelor precum CNC si gaurire a fost de aproximativ 20 de ori mai mare decat printarea 3D.


Pentru a creste valoarea adaugata: generarea de costuri reduse si fara generarea unor termene de livrare ridicate. Investitia s-a amortizat foarte repede. ’- Enric Ridao, Inginer Kaizen Trim & Chassis Manufacturing la Nissan Motor Ibérica Zona Franca, Barcelona.
Cand am inceput in 2014, pentru primul instrument simplu pe care am vrut sa-l printam, ni s-au oferit costuri de aproximativ 400 € pentru piesa. In schimb, am facut-o aici in incinta fabricii noastre si cu 3 scule am amortizat deja echipamentul. ” - Enric Ridao, Inginer Kaizen Manufacturing Trim and Chassis la Nissan Motor Ibérica Zona Franca, Barcelona.

Abordarea proactiva


Centrarea Nissan in jurul inovatiei a condus echipa sa creeze programul de printare 3D Observers 4.0 in toate magazinele Nissan din Barcelona. In 2014, echipa s-a angajat sa dobandeasca o intelegere mai profunda a tehnologiei de printare 3D, participand mai intai la un atelier RepRapBCN, care ulterior a devenit BCN3D.


Cu obiectivul nu numai de a introduce aceasta tehnologie in Nissan Motor Ibèrica, ci de a imputernici personalul nostru in aceasta tehnologie.” - Carlos Rellán Martínez, manager de intretinere si servicii de inginerie la Nissan Motor Ibérica Zona Franca, Barcelona.

Dupa ce echipa a demonstrat valoarea echipamentelor BCN3D, Nissan a achizitionat o imprimanta SigmaX si mai tarziu o mica ferma. Procesul de proiectare si printare 3D s-a dovedit a fi mai usor, sistemul independent de extrudare dubla (IDEX) a permis echipei sa lucreze de doua ori mai repede, dublandu-si productivitatea, iar imprimantele au ramas fiabile in timpul lucrarilor de printare lungi.


Performanta obtinuta in ceea ce priveste fiabilitatea a fost excelenta.” - Carlos Rellán Martínez, Manager de intretinere si servicii de inginerie la Nissan Motor Ibérica Zona Franca, Barcelona.


O varietate de piese printate


BCN3D-Colectia completa de SDV-uri utili
.
Download • 5.84MB

Iata doar o parte din ceea ce este inclus in manualul descarcabil. Sa analizam in special 3 piese:



Acest dispozitiv este un manometru de centrare a parbrizului, care mentine distanta corecta intre stalpul A al masinii si parbriz. La fixarea manometrului pe piesele masinii, fixarea unei parti, la randul ei, o asigura pe cealalta, asigurand acuratetea si accelerand procesul. Aceasta piesa are o dimensiune de 100x120x80mm, iar printul efectiv, utilizand TPU, a costat 8 € si a durat 14 ore pentru printare.



Alcatuita din 5 piese conectate si o dimensiune de 1000x400x15mm, aceasta piesa este cea mai mare piesa printata 3D pe care o puteti gasi astazi la Nissan. Fiecare parte a acestui instrument de pozitionare a durat in medie 15 ore, folosind ABS, fiecare avand un cost de 21,50 €. Aceasta piesa functioneaza ca un indicator pentru locatia burghiului pentru a mentine consistenta pe parcursul fiecarui vehicul care este asamblat si pentru a asigura usurinta utilizarii operatorului. Instrumentul incorporeaza, de asemenea, niste bucse, ceea ce inseamna ca piesa in sine dureaza mai mult, iar deteriorarea materialului plastic va fi prevenita.



Piesa prezentata mai jos este un dispozitiv care serveste la doua scopuri: pozitionarea si tratarea numelui modelului de masina pe portbagaj pentru a permite operatorului sa pozitioneze corect autocolantul nomenclaturii vehiculului de fiecare data. Geometria printarii a facut ca operatorul sa poata plasa cu usurinta numele masinii, iar doua indicatoare care se potrivesc intre panourile din spate si usa portbagajului au asigurat ca placa de identificare a fost pozitionata in mod fiabil in acelasi loc. Acest lucru se realizeaza prin utilizarea unui magnet de neodim in interiorul piesei de 300x80x3mm, care il mentine ferm pe tabla masinii. Datorita unei benzi cu LED UV de pe partea inferioara, adezivul special a fost intarit, sudand literele pe corpul masinii. Piesa este creata din ABS, printata timp de 12 ore si la un cost impresionant de 3,45 €.



Desi Nissan foloseste in prezent materiale plastice, recent au inceput sa testeze si metale, intr-un efort de a-si continua inovatia constanta.


Echipa Nissan din fabrica din Barcelona difera de ceilalti producatori de automobile prin dinamismul si capacitatea de a asambla multe modele de masini diferite intr-o singura unitate. Ei au petrecut timp pentru a aduna cunostinte aprofundate despre procesul de printare 3D si, prin urmare, au reusit sa utilizeze tehnologia inovatoare in avantajul lor. Competenti in personalizarea instrumentelor pentru nevoile lor specifice, nu numai pentru a economisi timp si pentru a reduce costurile, ci si pentru a imbunatati ergonomia statiilor de lucru si sanatatea lucratorilor, dovedeste munca Nissan si maturitatea procesului de printare 3D. Faptul ca echipa Nissan are incredere in modul lor de a face acest lucru si ca este mentinut la un standard atat de inalt ofera imprimantelor noastre o cantitate serioasa de puncte pozitive. Economisirea de timp si bani cu printarea 3D este cu adevarat un lucru pe care orice producator il poate obtine cu putin efort si imaginatie!


 

Echipamentul prezentat in acest studiu de caz este BCN3D Epsilon W50 SC.




Acest articol apartine BCN3D Technologies si poate fi lecturat in engleza AICI.

Traducerea: Suntem 3D

Featured Posts