Nissan este inaintea competitiei cu o implementare dinamica a uneltelor printate 3D si a dispozitive

Gigantul auto Nissan se bazeaza pe o mica ferma de imprimante 3D BCN3D in fabrica sa din Barcelona pentru a fabrica (pana acum) 700 de unelte si dispozitive in liniile sale de asamblare auto. Au dezvoltat o biblioteca digitala pentru a vedea specificatiile fiecarei parti. Intr-un tur al facilitatilor lor, inginerul Kaizen de fabricare Trim & Chassis, Enric Ridao, si managerul de intretinere si facilitati de inginerie Carlos Rellán ne-au spus totul despre economiile lor imense in timp si costuri: reducerea unei saptamani la o zi si costurile de 20 de ori mai mici.




Toata lumea, de pretutindeni, a auzit de Nissan. Nu se poate nega ca Nissan si-a facut un nume ca gigant in industria auto - impreuna cu Alliance Partners Renault si Mitsubishi, vand 1 din 10 masini in intreaga lume!


De la infiintarea sa in 1933, compania a pus intotdeauna accentul pe inovatie, iar aceasta incorporare constanta a noilor tehnologii a condus-o la printarea 3D. Echipa din fabrica din Barcelona a ales sa utilizeze o mica ferma de imprimante BCN3D pentru a crea diverse instrumente, SDV-uri si dispozitive. In timpul vizitei noastre la fabrica lor, am vorbit cu echipa care a experimentat direct reduceri uriase in timp si costuri prin utilizarea tehnologiei 3D FFF in locul furnizorilor externi.




BCN3D-Colectia completa de SDV-uri utili
.
Download • 5.84MB

Evolutia constanta a fabricii Nissan din Barcelona tine constant lucratorii activi. Echipa este deseori provocata sa fabrice piese noi si, ulterior, vine cu tehnici inovatoare si versatile pentru a realiza acest lucru.


„In fiecare an printam o cantitate totala de aproximativ 100 de SDV-uri si instrumente cu o utilizare specifica in procesele noastre” - Carlos Rellán Martínez, manager de intretinere si facilitati de inginerie la Nissan Motor Ibérica Zona Franca, Barcelona.

Exista multe de invatat din aceasta strategie a echipei Nissan si, astfel, pentru a prezenta pe deplin impactul revolutionar pe care l-au avut instrumentele, SDV-urile si dispozitivele printate 3D asupra liniilor de asamblare ale Nissan, am realizat o lista detaliata cu 22 de piese specifice.


Acoperind toate zonele masinii si toate punctele din liniile de asamblare, descarcati biblioteca completa a uneltelor printate 3D Nissan pentru o perspectiva asupra specificatiilor fiecarei piese, inclusiv materialul utilizat, costul, timpul de printare si aplicatia si modul in care si-au adaptat fluxul de lucru pentru a incorpora printarea 3D interna. Aruncati o privire pentru a vedea avantajele pe care vi le-ar putea aduce instrumentele complet personalizate de-a lungul procesului de fabricatie.



BCN3D-Colectia completa de SDV-uri utili
.
Download • 5.84MB


Inainte de printare


Inainte ca printarea 3D sa schimbe jocul, Nissan si-a externalizat toate prototipurile si SDV-urile specifice pentru diferite teste catre furnizori mecanici folosind metode traditionale de fabricatie.


Aceasta insemna ca se pierd doua aspecte vitale ale conducerii unei linii de productie: timpul si banii. Mai mult decat atat, in externalizarea lor, au intampinat probleme de lipsa de fiabilitate, iar un program strict a insemnat ca sunt limitati in ceea ce priveste flexibilitatea.


Cu alte cuvinte, intregul proces, de la proiectare la printare, ar dura o saptamana cu un furnizor extern; cu ajutorul printarii 3D interne, echipa a descoperit ca timpul de executie poate fi redus la o singura zi.


In ceea ce priveste costurile, pretul utilizarii metodelor precum CNC si gaurire a fost de aproximativ 20 de ori mai mare decat printarea 3D.


Pentru a creste valoarea adaugata: generarea de costuri reduse si fara generarea unor termene de livrare ridicate. Investitia s-a amortizat foarte repede. ’- Enric Ridao, Inginer Kaizen Trim & Chassis Manufacturing la Nissan Motor Ibérica Zona Franca, Barcelona.
Cand am inceput in 2014, pentru primul instrument simplu pe care am vrut sa-l printam, ni s-au oferit costuri de aproximativ 400 € pentru piesa. In schimb, am facut-o aici in incinta fabricii noastre si cu 3 scule am amortizat deja echipamentul. ” - Enric Ridao, Inginer Kaizen Manufacturing Trim and Chassis la Nissan Motor Ibérica Zona Franca, Barcelona.

Abordarea proactiva


Centrarea Nissan in jurul inovatiei a condus echipa sa creeze programul de printare 3D Observers 4.0 in toate magazinele Nissan din Barcelona. In 2014, echipa s-a angajat sa dobandeasca o intelegere mai profunda a tehnologiei de printare 3D, participand mai intai la un atelier RepRapBCN, care ulterior a devenit BCN3D.


Cu obiectivul nu numai de a introduce aceasta tehnologie in Nissan Motor Ibèrica, ci de a imputernici personalul nostru in aceasta tehnologie.” - Carlos Rellán Martínez, manager de intretinere si servicii de inginerie la Nissan Motor Ibérica Zona Franca, Barcelona.

Dupa ce echipa a demonstrat valoarea echipamentelor BCN3D, Nissan a achizitionat o imprimanta SigmaX si mai tarziu o mica ferma. Procesul de proiectare si printare 3D s-a dovedit a fi mai usor, sistemul independent de extrudare dubla (IDEX) a permis echipei sa lucreze de doua ori mai repede, dublandu-si productivitatea, iar imprimantele au ramas fiabile in timpul lucrarilor de printare lungi.


Performanta obtinuta in ceea ce priveste fiabilitatea a fost excelenta.” - Carlos Rellán Martínez, Manager de intretinere si servicii de inginerie la Nissan Motor Ibérica Zona Franca, Barcelona.


O varietate de piese printate


BCN3D-Colectia completa de SDV-uri utili
.
Download • 5.84MB

Iata doar o parte din ceea ce este inclus in manualul descarcabil. Sa analizam in special 3 piese:



Acest dispozitiv este un manometru de centrare a parbrizului, care mentine distanta corecta intre stalpul A al masinii si parbriz. La fixarea manometrului pe piesele masinii, fixarea unei parti, la randul ei, o asigura pe cealalta, asigurand acuratetea si accelerand procesul. Aceasta piesa are o dimensiune de 100x120x80mm, iar printul efectiv, utilizand TPU, a costat 8 € si a durat 14 ore pentru printare.



Alcatuita din 5 piese conectate si o dimensiune de 1000x400x15mm, aceasta piesa este cea mai mare piesa printata 3D pe care o puteti gasi astazi la Nissan. Fiecare parte a acestui instrument de pozitionare a durat in medie 15 ore, folosind ABS, fiecare avand un cost de 21,50 €. Aceasta piesa functioneaza ca un indicator pentru locatia burghiului pentru a mentine consistenta pe parcursul fiecarui vehicul care este asamblat si pentru a asigura usurinta utilizarii operatorului. Instrumentul incorporeaza, de asemenea, niste bucse, ceea ce inseamna ca piesa in sine dureaza mai mult, iar deteriorarea materialului plastic va fi prevenita.