top of page

De ce designerii auto moderni folosesc imprimante 3D

Rezumat

- Imprimantele 3D Zortrax sunt utilizate in proiectarea automobilelor atat la ateliere mici, cat si la marci de top ca Ferrari.

- Imprimantele 3D sunt foarte utile in etapele incipiente ale dezvoltarii noii masini, atunci cand contractantii obisnuiti si furnizorii de componente nu sunt inca implicati.

- La producatorii auto de varf, exista o schimbare a modului de lucru in favoarea catre lucrul cu modele fizice, printate 3D, mai degraba decat catre randarile computerizate, pentru a comunica ideile de proiectare.

Proiectarea automobilelor moderne este un proces complex in care printarea 3D este utilizata pe scara larga in diferite etape, indiferent daca este vorba de construirea de masini noi sau de restaurarea celor vechi. „Intram in era 3D-ului real. Trebuie sa construiesti lucruri pe care le poti simti, le poti atinge, lucruri pe care le poti vedea cu adevarat. Si aveti nevoie de o imprimanta 3D pentru a face acest lucru “, spune Vincenzo Mattia, un fost designer Ferrari care a lucrat la prototipurile timpurii ale LaFerrari, cel mai impresionant supercar care a purtat vreodata emblema calului cabrat.

Intrarea in domeniul proiectarii masinilor

Marile marci auto sunt foarte selective in alegerea candidatilor pentru pozitii legate de design. Potrivit lui Mattia, un producator de automobile la fel de obsedat de design ca Ferrari, acest proces este chiar mai solicitant decat de obicei. Uitati de trimiterea unui CV si de asteptarea unui apel. „Nu am aplicat sa lucrez acolo. Ferrari a fost cel care m-a sunat de fapt si a facut o oferta ”, sustine Mattia. Asadar, iata cum a obtinut un post de designer la Ferrari.

Designul farurilor rotunde este prezent in toate noile modele Ferrari.

„Am absolvit ISSAM, care inseamna Istituto Superiore di Scienza dell’Automobile di Modena. Este o scoala renumita din Italia unde te invata totul despre masini. Aflati despre motoare, instrumente, configurari ale suspensiilor, designul sasiului si asa mai departe ”, explica Mattia. Pentru teza sa de licenta, a construit o masina complet functionala in garajul sau. „Era o masina sport, cu motor mediu, cu tractiune spate, cu un motor boxer Alfa Romeo. Teza mea s-a axat pe stilul sasiului si configurarea suspensiei”, spune Mattia. Odata ce a finalizat proiectul, a publicat videoclipurile cu masina sa pe YouTube. „Si apoi am primit un telefon de la Ferrari. Totul este sa rezolvi lucrurile. Trebuie sa le arati ca poti face ceva facand asta ”, spune el.

Restaurarea masinilor de epoca la atelierul ABcar Oldtimers din Polonia.

O alta modalitate de a obtine o cariera ca designer de automobile este restaurarea masinilor vechi sau construirea uneia unice pentru clientii doritori. Acesta este modelul de afaceri din spatele ABcar Oldtimers, un atelier cu sediul in Polonia, specializat in restaurarea masinilor de epoca. „Facand aceasta treaba, petreceti mult timp in realizarea de prototipuri, proiectare si cautarea constanta de solutii neortodoxe”, spune Bartłomiej Błaszczak, designer sef la ABcar Odltimers. Pentru Błaszczak, lucrul cu masinile a functionat in familia sa timp de cel putin doua generatii, deci aceasta a fost o alegere naturala pentru el.