top of page

Dark Cell: Cum reduce printarea 3D costurile in realizarea filmelor

Rezumat

Un grup de 8 imprimante 3D Zortrax au fost folosite pentru a printa recuzita si decoratiuni pentru Dark Cell, un film pilot pentru o serie franceza de science fiction cu Juliette Tresanini.

Imprimantele 3D au permis producatorilor sa respecte termenele limita pentru filmarea episodului pilot si sa se incadreze intr-un buget limitat.

Jean-Michele Tari, un producator al Dark Cell, a afirmat ca imprimantele 3D vor reduce intr-o buna zi diferenta de calitate vizuala dintre blockbuster-urile de la Hollywood si proiectele independente, cu buget redus.


Dark Cell este un pilot pentru o noua serie SF situata intr-o inchisoare orbitala. Este prezentata de Juliette Tresanini, cunoscuta dintr-o drama de televiziune franceza “Viitorul ne apartine” si este produsa de Jean-Michel Tari, un fost designer Ubisoft si expert in grafica pe computer implicat anterior in realizarea de jocuri video triple A, cum ar fi Splinter Cell sau Ghost Recon. . Pentru a beneficia la maximum de un buget limitat, Jean-Michel s-a bazat pe combinarea decorurilor reale, printate 3D cu CGI (Computer Generated Imagery) pentru a-si construi inchisoarea futurista. Marea majoritate a accesoriilor folosite in Dark Cell au fost printate 3D in doar doua luni pe 8 imprimante 3D Zortrax.



„Am avut o multime de profesionisti in film care ne-au vizitat platoul si toti au fost uimiti de ceea ce am realizat cu printarea 3D. Desigur, majoritatea dintre ei au implementat deja imprimante 3D in fluxurile lor de lucru intr-o oarecare masura. Dar in Dark Cell le-am angajat la o scara fara precedent. Aproape tot ce veti vedea in pilot este printat 3D”, spune Adrien Rouet, CEO si fondator al Esquisse 3D, o companie care a fost responsabila cu partea de printare 3D a proiectului.

Construirea unui platforme de filmare reutilizabila


In 2019, cand Jean-Michel a conceput ideea pentru Dark Cell, a cerut oferte pentru a construi recuzita si decoratiuni cu tehnici traditionale din placaj. Toate s-au ridicat la sute de mii de euro, care era pretul cerut tipic pentru astfel de lucruri in industria cinematografica. Jean-Michel, cu experienta sa extinsa in companii de tehnologie, a inceput sa se gandeasca la optimizarea modului in care lucrurile au functionat in acest domeniu.


Schele reconfigurabile realizate din grinzi de lemn conectate cu imbinari imprimate 3D.


El a descoperit ca schelele de lemn la care erau atasate decoratiuni sunt facute la comanda, folosite doar pentru cateva zile de filmare si apoi ajung intr-un depozit de deseuri. Asadar, Jean-Michel s-a gandit sa faca schele reconfigurabile si refolosibile. Pentru a face acest lucru, avea nevoie de o multime de elemente de imbinare printate 3D. Grinzile de lemn ar putea fi unite prin astfel de imbinari pentru a construi orice forme si geometrii dorite. Numai acest lucru a eliminat o parte semnificativa din pretul initial. Dar Jean-Michel a vrut sa faca cativa pasi mai departe. Dupa ce a folosit imprimante 3D pentru a construi schele refolosibile, el a dorit sa printeze aproape tot ceea ce trebuia sa fie prezentat in film.


Proiectarea accesoriilor pentru imprimante 3D


„Jean-Michel a avut multa experienta in industria jocurilor video, asa ca, de la inceput, a proiectat toate accesoriile Dark Cell in Fusion 360, un software CAD profesionist realizat de Autodesk. In acest fel, modelele au putut fi utilizate in CGI chiar de la inceput, dar pot fi exportate cu usurinta in fisiere .stl si printate 3D”, spune Adrien.