Dark Cell: Cum reduce printarea 3D costurile in realizarea filmelor

Rezumat

Un grup de 8 imprimante 3D Zortrax au fost folosite pentru a printa recuzita si decoratiuni pentru Dark Cell, un film pilot pentru o serie franceza de science fiction cu Juliette Tresanini.

Imprimantele 3D au permis producatorilor sa respecte termenele limita pentru filmarea episodului pilot si sa se incadreze intr-un buget limitat.

Jean-Michele Tari, un producator al Dark Cell, a afirmat ca imprimantele 3D vor reduce intr-o buna zi diferenta de calitate vizuala dintre blockbuster-urile de la Hollywood si proiectele independente, cu buget redus.


Dark Cell este un pilot pentru o noua serie SF situata intr-o inchisoare orbitala. Este prezentata de Juliette Tresanini, cunoscuta dintr-o drama de televiziune franceza “Viitorul ne apartine” si este produsa de Jean-Michel Tari, un fost designer Ubisoft si expert in grafica pe computer implicat anterior in realizarea de jocuri video triple A, cum ar fi Splinter Cell sau Ghost Recon. . Pentru a beneficia la maximum de un buget limitat, Jean-Michel s-a bazat pe combinarea decorurilor reale, printate 3D cu CGI (Computer Generated Imagery) pentru a-si construi inchisoarea futurista. Marea majoritate a accesoriilor folosite in Dark Cell au fost printate 3D in doar doua luni pe 8 imprimante 3D Zortrax.



„Am avut o multime de profesionisti in film care ne-au vizitat platoul si toti au fost uimiti de ceea ce am realizat cu printarea 3D. Desigur, majoritatea dintre ei au implementat deja imprimante 3D in fluxurile lor de lucru intr-o oarecare masura. Dar in Dark Cell le-am angajat la o scara fara precedent. Aproape tot ce veti vedea in pilot este printat 3D”, spune Adrien Rouet, CEO si fondator al Esquisse 3D, o companie care a fost responsabila cu partea de printare 3D a proiectului.

Construirea unui platforme de filmare reutilizabila


In 2019, cand Jean-Michel a conceput ideea pentru Dark Cell, a cerut oferte pentru a construi recuzita si decoratiuni cu tehnici traditionale din placaj. Toate s-au ridicat la sute de mii de euro, care era pretul cerut tipic pentru astfel de lucruri in industria cinematografica. Jean-Michel, cu experienta sa extinsa in companii de tehnologie, a inceput sa se gandeasca la optimizarea modului in care lucrurile au functionat in acest domeniu.


Schele reconfigurabile realizate din grinzi de lemn conectate cu imbinari imprimate 3D.


El a descoperit ca schelele de lemn la care erau atasate decoratiuni sunt facute la comanda, folosite doar pentru cateva zile de filmare si apoi ajung intr-un depozit de deseuri. Asadar, Jean-Michel s-a gandit sa faca schele reconfigurabile si refolosibile. Pentru a face acest lucru, avea nevoie de o multime de elemente de imbinare printate 3D. Grinzile de lemn ar putea fi unite prin astfel de imbinari pentru a construi orice forme si geometrii dorite. Numai acest lucru a eliminat o parte semnificativa din pretul initial. Dar Jean-Michel a vrut sa faca cativa pasi mai departe. Dupa ce a folosit imprimante 3D pentru a construi schele refolosibile, el a dorit sa printeze aproape tot ceea ce trebuia sa fie prezentat in film.


Proiectarea accesoriilor pentru imprimante 3D


„Jean-Michel a avut multa experienta in industria jocurilor video, asa ca, de la inceput, a proiectat toate accesoriile Dark Cell in Fusion 360, un software CAD profesionist realizat de Autodesk. In acest fel, modelele au putut fi utilizate in CGI chiar de la inceput, dar pot fi exportate cu usurinta in fisiere .stl si printate 3D”, spune Adrien.

Recuzita Dark Cell printata 3D pe imprimante Zortrax si vopsita.


Potrivit acestuia, aceasta abordare este cu adevarat esentiala in proiectele creative in care printarea 3D trebuie sa fie implicata la un moment dat. Echipa lui Adrien de la Esquisse 3D ar putea incepe sa utilizeze imprimantele 3D chiar de la sosirea modelelor, fara a avea nevoie de timp pentru a face ajustari si optimizarea designului.


Decoratiuni printate 3D asamblate intr-un cadru in care are loc actiunea Dark Cell.


Ideea principala din spatele folosirii unor recuzite fizice, printate 3D, in loc sa se bazeze in totalitate pe CGI, a fost de a ajuta actorii sa actioneze mai natural si sa-si simta rolurile mai bine.

„Cand pariati doar pe CGI, actorii dvs. trebuie sa actioneze intr-o cutie verde. Nu isi vad imprejurimile, astfel incat toate interactiunile cu mediul par putin cam reduse. Jean-Michel a vrut sa evite acest lucru si sa plaseze actorii intr-o celula orbitala reala pe care sa o poata atinge si vedea”, explica Adrien.

Imprimantele 3D au fost folosite pentru a printa elemente ale costumelor pentru Dark Cell. Actriţa din rolul principal Juliette Tresanini in centru.


„Singurul lucru care ii lipsea lui Jean-Michel era numarul de imprimante 3D disponibile. Avea doar doua echipamente care erau deschise, cu dificultati in printarea filamentelor precum Z-ABS sau Z-PETG, care erau necesare pentru recuzita, deoarece trebuia sa reziste la impact sau sa suporte stresul mecanic. Aceasta este problema asupra careia ne-am concentrat pentru a o rezolva ”, adauga Adrien.

Scalare pentru a respecta termenul limita


Cu aproximativ doua luni inainte de inceperea planificarii Dark Cell, Jean-Michel si-a dat seama ca nu poate realiza decoratiunile la timp lucrand cu doar doua imprimante 3D. Asadar, l-a angajat pe Adrien si pe Esquisse 3D pentru a fabrica recuzita lipsa.


Scalabilitatea liniara este unul dintre avantajele cheie ale tehnologiei de printare 3D. Echipa Dark Cell a folosit un intreg grup de imprimante 3D Zortrax pentru a face toate recuzita inainte de filmare.


„Si asta a insemnat utilizarea multor imprimante 3D. Am utilizat toate cele 8 imprimante 3D Zortrax care au funcţionat incontinuu, 24/7, timp de doua luni. Am putut face acest lucru deoarece imprimantele sunt atat de fiabile. Am fost siguri ca vom face toate modelele pana la termen. Si acest termen nu a putut fi mutat intrucat studioul, actorii si echipa camerei au fost rezervati pentru o data stabilita”, spune Adrien.

Calitatea printurilor realizate pe imprimantele 3D Zortrax a redus semnificativ post-procesarea necesara si au limitat numarul de printuri esuate.


Calitatea printurilor pe echipamentele Zortrax a economisit, de asemenea, mult timp de post-procesare. Potrivit lui Adrien, echipa sa in cele mai multe cazuri nu a avut nevoie sa slefuiasca modelele. Tot ce era necesar era vopsirea pentru ca modelele sa arate ca niste piese metalice. Slefuirea limitata era necesara doar la modelele precum armele cu laser si alte elemente de recuzita care erau menite sa fie utilizate in imagini de aproape.


Imprimantele 3D ca veriga lipsa in cinema


Jean-Michel, in interviul acordat Primate 3D, a spus ca imprimantele 3D erau veriga lipsa dintre grafica computerizata si recuzita din viata reala din industria cinematografica. El a continuat spunand ca rentabilitatea si calitatea tehnologiei de printare 3D vor reduce in cele din urma decalajul vizual de calitate dintre blockbuster-urile de la Hollywood si proiectele independente, cu buget redus.


Proiectarea elementelor de recuzita in software-ul profesional de modelare 3D a permis utilizarea acestora atat in CGI cat si in tehnologia de printare 3D, fara alte optimizari.


„Lucrul la Dark Cell a fost pentru mine o munca de vis de printare 3D. Totusi, asta am facut mai ales pentru distractie. De obicei, folosim imprimantele 3D pentru realizarea de prototipuri si proiectare in arhitectura. Dar Jean-Michel se ocupa de utilizarea acestei tehnologii in realizarea filmelor. Avem deja mult interes de la diferiti producatori de filme. Poate ca intr-o zi aceasta va deveni principala noastra sursa constanta de venit. Cred ca aceasta va deveni o oportunitate foarte reala in curand ”, spune Adrien.

Dark Cell este doar unul dintre multele proiecte de film in care imprimantele 3D au ajutat la optimizarea costurilor fara a sacrifica libertatea creativa. Cititi cum au fost utilizate imprimantele 3D Zortrax la realizarea blockbusterelor Star Wars precum Rouge One sau The Last Jedi.


Acest articol este tradus de Suntem 3D. Articolul original apartine lui Zortrax SA si poate fi lecturat AICI.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
CONTACT

SUNTEM 3D

marca inregistrata a

ATELIER CONCEPT&DESIGN STUDIO srl

str. Valea Merilor nr. 39, sect.1, Bucuresti

Nr. Reg. Com.  J40 / 5764 / 2015

CUI / CIF RO-34508187

Contact:

informatii@suntem3d.ro

tel. 0799 - 780 - 393

Conturi bancare:

IBAN: RO40 BACX 0000 0011 5425 1000

Trezorerie S1: RO86 TREZ 7015 069X XX01 7955

© 2020 SUNTEM 3D marca inregistrata a sc ATELIER CONCEPT & DESIGN STUDIO srl

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Spotify
  • Grey LinkedIn Icon