top of page

Crearea unei motociclete electrice cu ajutorul printarii 3D

Rezumat

Proiectantul polonez, Piotr Krzyczkowski, a creat o solutie de transport urban verde si economic sub forma unei motociclete electrice printata 3D pentru Falectra.


Imprimantele 3D Zortrax au fost esentiale in producerea de prototipuri care reflecta pe deplin aspectul si functionalitatea motocicletelor electrice.


Productia in masa a motocicletei va incepe in 2021 si va costa aproximativ 4000 USD.



Sectorul auto cauta in permanenta alternative mai ecologice la metodele traditionale de transport, datorita preocuparilor tot mai mari in ceea ce priveste schimbarile climatice si incalzirea globala. Problema care este cel mai dificil de depasit este economia acestor stradanii, cu toate acestea, cu o combinatie potrivita de ingeniozitate inginereasca si tehnologii de fabricatie aditiva, s-ar putea obtine unele progrese si in acest domeniu. Astfel de progrese au fost deja realizate de un designer polonez, Piotr Krzyczkowski, care a decis sa creeze o solutie de transport urban ecologic si economic sub forma unei motociclete electrice.



O serie de tehnologii moderne, inclusiv printarea 3D, au jucat un rol esential in aducerea la viata a ideii sale, care a inclus crearea unui prototip de motociclete “verzi” care sa convinga potentialii investitori si sa obtina finantare pentru proiect. Rezultatul este Falectra, primul brand polonez de motociclete electrice. Primele sale motociclete vor deveni disponibile anul viitor.


Geneza proiectului

Proiectantul i-a venit ideea in timpul unei calatorii la Milano, unde mijloacele de transport pe doua roti sunt foarte populare pe strazile inguste ale Italiei de zeci de ani. Acum orasele din intreaga lume cauta solutii similare care sa reduca congestia traficului si sa fie mai bune pentru mediu prin producerea de emisii zero si scaderea poluarii fonice. Motocicletele Falectra nu numai ca indeplinesc toate aceste criterii, dar sunt si foarte accesibile, acoperind 100 km pentru mai putin de 0,25 USD si pot calatori pana la 70 km cu o singura incarcare. In acelasi timp, poate atinge viteze de pana la 60 km/h, ceea ce este mai mult decat suficient pentru zonele urbane.



Motocicleta a fost dezvoltata in doua etape. Prima etapa a implicat dezvoltarea versiunii finale si patentarea acesteia. De asemenea, trebuiau obtinute avizele si finantarea necesara. A durat aproape doi ani. A doua etapa a implicat crearea unui prototip functional pe deplin. A avea un model fizic si tangibil al unui proiect este foarte important pentru start-up-urile din sectorul e-mobilitatii; ii ajuta sa adauge, in ochii investitorilor, o credibilitate mare proiectelor futuriste.


“Un „proiect virtual” nu mai este suficient pentru parteneri si investitori. A trebuit sa aratam un prototip functional pe deplin. Cu toate acestea, simpla creare a panourilor laminate care formeaza caroseria vehiculului ar fi costat 150.000-200.000 PLN (39.000 - 52.000 USD) - mult peste bugetul nostru. Atunci am inceput sa ne gandim la printarea 3D. Prin cooperarea noastra cu Zortrax, piesele necesare pentru asamblarea prototipului au fost create pe imprimantele lor. Intregul proces a costat de sapte ori mai putin si am putut arata lumii o motocicleta functionala”, spune Piotr Krzyczkowski, proprietarul Falectra.


Cand ingeniozitatea si noile tehnologii interactioneaza