top of page

Cum poate contribui o imprimanta 3D la succesul unui Startup

Citeste un exemplu despre ceea ce poate oferi un #3Dprinting accesibil pentru un Startup: "Apreciez cu adevarat fiabilitatea si calitatea produsului Zortrax. Ne-am putea concentra pe dezvoltarea produsului nostru fara a ne bate capul cu problemele tehnice ale printarii 3D", susține directorul executiv al companiei Leverpresso, o companie producatoare de aparate portabile de espresso. Pentru a mentine costurile reduse, au decis sa faca prototipuri rapide cu imprimanta 3D Zortrax M200 si cu filamentul economic Z-ABS.

Rezumat

Zortrax M200 a ajutat in timpul campaniei de strangere de fonduri a lui Leverpresso, creand prototipuri estetice si functionale.

Imprimanta 3D a permis echipei sa testeze diferite iteratii inainte de finalizarea designului.

Costul scăzut al printarii 3D cu filamente economice Z-ABS a redus costurile de prototipare.

Leverpresso este o companie care a adunat, in noiembrie 2017, peste 130.000 de dolari prin Kickstarter pentru aparatul lor portabil de espresso. "Campania noastră de publicitate a fost atat de reusita deoarece am avut un produs frumos proiectat si functional", spune Hyunsoo Kim, fondatorul si CEO-ul companiei Leverpesso. Pentru a putea ajunge, intr-un mod eficient din punct de vedere al costurilor, cu aparatul portabil de espresso la acest nivel de dezvoltare, Kim a utilizat prototiparea rapida cu imprimanta 3D Zortrax M200. "Am incercat nenumarate design-uri pana cand am ajuns la design-ul adecvat”, susține acesta.




MOTIVATIE


Efectuarea unui espresso bun depinde foarte mult de presiunea pe care o poate produce un aparat de espresso. Aceasta presiune este necesara pentru a trece apa calda, dar nu fiartă, printr-un strat de cafea macinata. Kim spune ca presiunea adecvata pentru un espressor se ridică la aproximativ 9 bari. Intr-un aparat standard de cafea, acest tip de presiune este generata de o pompa electrica. Astfel de aparate au totusi o serie de dezavantaje. In primul rând, ele necesita energie electrica pentru a functiona. In al doilea rand, ele sunt destul de voluminoase, iar in al treilea rand, nu sunt portabile. Dar nu a fost intotdeauna asa.

Ideea de espresso nu este noua. Istoria sa este legata de un brevet italian depus de Angelo Moriondo in 1884. Moriondo a inventat "un aparat de producere instantanee, cu aburi, a bauturilor de cafea". Folosise abur pentru a genera presiune care l-a facut greu operabil si greoi conform standardelor moderne; totuși lumea a simțit gustul espresso pentru prima dată si s-a indragostit imediat de el. Un proiect mai simplu, in care un operator utiliza o parghie pentru a presuriza apa, a fost introdus în 1945 de Achille Gaggia, care a infiintat o companie care produce aparate de espresso, detinuta in prezent de Saeco International Group, divizia Philips. Gaggia a creat o categorie de asa-numite aparate espresso manuale, in care se incadreaza si Leverpresso.



SCOPUL


Kim a dorit ca aparatul de espresso sa fie portabil, mic si accesibil. De asemenea, trebuia sa fie actionat de o parghie. "Am fost inspirat de aparatele de cafea vechi", spune el. Ideea era sa faci ceva ce oamenii puteau purta cu usurinta intr-o geanta de mana si sa-l foloseasca in aer liber, la o plimbare intr-un parc sau intr-o excursie la munte. Provocarea a fost de a veni cu un design care ar putea genera 9 bari de presiune, si, in acelasi timp, nu ar avea nevoie de multa putere pentru a face acest lucru. Aspectul si stilul au avut, de asemenea, o maxima prioritate.