Cum poate contribui o imprimanta 3D la succesul unui Startup

Citeste un exemplu despre ceea ce poate oferi un #3Dprinting accesibil pentru un Startup: "Apreciez cu adevarat fiabilitatea si calitatea produsului Zortrax. Ne-am putea concentra pe dezvoltarea produsului nostru fara a ne bate capul cu problemele tehnice ale printarii 3D", susține directorul executiv al companiei Leverpresso, o companie producatoare de aparate portabile de espresso. Pentru a mentine costurile reduse, au decis sa faca prototipuri rapide cu imprimanta 3D Zortrax M200 si cu filamentul economic Z-ABS.

Rezumat

Zortrax M200 a ajutat in timpul campaniei de strangere de fonduri a lui Leverpresso, creand prototipuri estetice si functionale.

Imprimanta 3D a permis echipei sa testeze diferite iteratii inainte de finalizarea designului.

Costul scăzut al printarii 3D cu filamente economice Z-ABS a redus costurile de prototipare.

Leverpresso este o companie care a adunat, in noiembrie 2017, peste 130.000 de dolari prin Kickstarter pentru aparatul lor portabil de espresso. "Campania noastră de publicitate a fost atat de reusita deoarece am avut un produs frumos proiectat si functional", spune Hyunsoo Kim, fondatorul si CEO-ul companiei Leverpesso. Pentru a putea ajunge, intr-un mod eficient din punct de vedere al costurilor, cu aparatul portabil de espresso la acest nivel de dezvoltare, Kim a utilizat prototiparea rapida cu imprimanta 3D Zortrax M200. "Am incercat nenumarate design-uri pana cand am ajuns la design-ul adecvat”, susține acesta.




MOTIVATIE


Efectuarea unui espresso bun depinde foarte mult de presiunea pe care o poate produce un aparat de espresso. Aceasta presiune este necesara pentru a trece apa calda, dar nu fiartă, printr-un strat de cafea macinata. Kim spune ca presiunea adecvata pentru un espressor se ridică la aproximativ 9 bari. Intr-un aparat standard de cafea, acest tip de presiune este generata de o pompa electrica. Astfel de aparate au totusi o serie de dezavantaje. In primul rând, ele necesita energie electrica pentru a functiona. In al doilea rand, ele sunt destul de voluminoase, iar in al treilea rand, nu sunt portabile. Dar nu a fost intotdeauna asa.

Ideea de espresso nu este noua. Istoria sa este legata de un brevet italian depus de Angelo Moriondo in 1884. Moriondo a inventat "un aparat de producere instantanee, cu aburi, a bauturilor de cafea". Folosise abur pentru a genera presiune care l-a facut greu operabil si greoi conform standardelor moderne; totuși lumea a simțit gustul espresso pentru prima dată si s-a indragostit imediat de el. Un proiect mai simplu, in care un operator utiliza o parghie pentru a presuriza apa, a fost introdus în 1945 de Achille Gaggia, care a infiintat o companie care produce aparate de espresso, detinuta in prezent de Saeco International Group, divizia Philips. Gaggia a creat o categorie de asa-numite aparate espresso manuale, in care se incadreaza si Leverpresso.



SCOPUL


Kim a dorit ca aparatul de espresso sa fie portabil, mic si accesibil. De asemenea, trebuia sa fie actionat de o parghie. "Am fost inspirat de aparatele de cafea vechi", spune el. Ideea era sa faci ceva ce oamenii puteau purta cu usurinta intr-o geanta de mana si sa-l foloseasca in aer liber, la o plimbare intr-un parc sau intr-o excursie la munte. Provocarea a fost de a veni cu un design care ar putea genera 9 bari de presiune, si, in acelasi timp, nu ar avea nevoie de multa putere pentru a face acest lucru. Aspectul si stilul au avut, de asemenea, o maxima prioritate.




Fiind arhitect, Kim nu s-a putut angaja pe deplin in proiect pana cand nu a reusit sa obtina o finantare semnificativa. Pe de o parte, el avea nevoie de cel mai bun design posibil pentru a atrage investitorii, iar pe de alta parte, avea nevoie de slujba de zi sa platească facturile - o dilema cu care se confrunta aproape toti antreprenorii incepatori. Kim avea nevoie de o tehnologie de prototipare eficienta din punct de vedere al costurilor - care sa-i permita sa-si pastreze slujba in timpul zilei si sa obtina rezultate de calitate. Astfel, a optat pentru printarea 3D. Cea mai buna imprimanta 3D pe care a gasit-o a fost Zortrax M200. Dupa ce a renuntat la numeroase prototipuri initiale, Kim l-a produs in cele din urma pe cel care a primit finantare. Si astfel a inceput urmatorul capitol din povestea lui Levepresso.



PROCES


"Am început cu un design de parghie. Cand te uiți la Leverpresso, poti vedea in mod clar cum isi trage inspiratia din aparatele vechi de cafea. Este un pic de epoca", spune Kim. Dar un design traditional al parghiei lui Gaggia a fost destinat dispozitivelor mari, staționare. Avea o singura parghie lunga pe care un operator trebuia sa o traga pentru a face un shot de espresso. "Am putea face acelasi lucru mai mic, dar lungimea oferea brat de parghie. O versiune miniaturizata ar fi greu de operat, va trebui sa o apasati cu adevarat greu pentru a functiona", sustine CEO-ul.



Astfel, Leverpresso a mers pe un design fluture. "Cel pe care il puteti vedea la deschizatoarele de vin. Există doua manere pe laturi pe care trebuie sa le trageti in jos", explica Kim. In acest fel, un utilizator ar putea genera, fara effort, suficienta forta pentru a presuriza apa. "Nu este insa atat de simplu de realizat simplitatea adevarata", continua directorul executiv, "am trecut prin diverse design-uri pentru mai bine de 2 ani". Zortrax M200 a facut posibila printarea 3D a absolut fiecaruia dintre ele. Pentru a mentine costurile reduse, Levepresso a lucrat in principal cu materialul Z-ABS. "Am putea vedea imediat care design era posibil si care nu", spune Kim.



REZULTATE


Cand Leverpresso si-a lansat anul trecut campania Kickstarter, a avut un produs fiabil, functional si nu o idee vaga. Asta a castigat increderea sustinatorilor care aveau motive sa creada ca ar obtine ceea ce platesc, ceea ce, din pacate, nu este intotdeauna cazul in crowdfunding."Am vrut ca Levepresso sa debuteze cu un bang. Prețul de 69 USD a fost stabilit cu doar 10% peste costurile de productie. Am folosit sticla fina si metal pentru a obtine un sentiment de high-end al produsului precum si pentru a atrage entuziasti de espresso din intreaga lume", spune Kim. Leverpresso a solicitat 10.000 de dolari. Si a obtinut 137.000 de dolari.



Acest lucru a fost incurajator, pentru ca un aparat manual de espresso este un produs de nisa. Pur si simplu nu poti sa-l vinzi pe plan local si apoi sa-i faci upgrade pentru a ajunge pe piata mondiala. Trebuie sa mergi la nivel mondial chiar de la inceput", sustine CEO-ul si adauga ca aceasta campanie Kickstarter a fost mult mai mult o miscare de marketing, decat o initiativa tipica de colectare a fondurilor. "Am vrut sa obtinem precomenzi, sa vedem cat de multi oameni sunt interesati de produsul nostru. Bineinteles ca am continuat dezvoltarea intre timp, dar nu a fost principalul nostru obiectiv in acel moment ", spune Kim.



CONCLUZII


Levepresso este un exemplu de cum te pot ajuta solutiilor rapide si accesibile de prototipare intr-o afacere in stadiu incipient de dezvoltare. "Apreciez cu adevarat fiabilitatea si calitatea produsului Zortrax. Ne-am putea concentra pe dezvoltarea produsului nostru fara a ne bate capul cu problemele tehnice ale printarii 3D", sustine CEO-ul.

Cu o campanie de succes Kickstarter in trecut, Levepresso se pregateste pentru a ajunge pe piata in doua luni. "In prezent vizitam diferite targuri, ii invatam pe oamenii despre cafea, despre tehnicile de preparare a espresso-ului precum si le aratam care este locul in care Leverpresso se incadreaza in peisajul crearii cafelei. Cred ca vom fi pe piata in mai sau iunie 2018", spune Kim.



Articolul original apartine companiei Zortrax si este disponibil aici.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
CONTACT

SUNTEM 3D

marca inregistrata a

ATELIER CONCEPT&DESIGN STUDIO srl

str. Valea Merilor nr. 39, sect.1, Bucuresti

Nr. Reg. Com.  J40 / 5764 / 2015

CUI / CIF RO-34508187

Contact:

informatii@suntem3d.ro

tel. 0799 - 780 - 393

Conturi bancare:

IBAN: RO40 BACX 0000 0011 5425 1000

Trezorerie S1: RO86 TREZ 7015 069X XX01 7955

© 2020 SUNTEM 3D marca inregistrata a sc ATELIER CONCEPT & DESIGN STUDIO srl

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Spotify
  • Grey LinkedIn Icon