• suntem3d

Forta de printare 3D dezlantuita in Star Wars

"Precizie si o multime de exercitii, iata de ce este nevoie pentru a face modele pentru Star Wars", spune Alexander Jay Hutchings, producator de modele la Lucasfilm Ltd., implicat de asemenea in productia a numeroase alte blockbustere. "In plus, am fost norocos. Trebuie sa fii norocos ca sa intri acolo ". Condus de pasiunea pentru modelare si echipat cu intregul Ecosistem Zortrax, Hutchings a facut-o totusi. Iata cum a reusit.


U-Wing din Rogue One 2016 © Disney & Lucasfilm Ltd. & TM. All rights reserved.


Pasiunea copilariei

"Modelarea a fost o parte a vietii mele de cand eram copil", spune Hutchings. Crescut in Kent, Marea Britanie, el si alti baieti din imprejurimi alergau prin gradini ducand razboaie cu tancuri mici, soldati de plastic si pusti facute din bete. Dar chiar si atunci, Hutchings voia sa o ia cu un pas mai departe. Modele detaliate ale Fortelor Aeriene, Navale si ale Armatei ii umpleau camera, mai tarziu alaturandu-li-se figurinele meticulos vopsite ale magazinului de jocuri Warhammer. "Am vrut doar sa fac lucruri cu mainile mele. Am fost deosebit de bun la asta ", spune Alex - un talent repede remarcat de prietenii sai care ii dadusera propriile figurine Warhammer pentru a le vopsi. "Ei stiau ca sunt mai bun la asta decat ei", isi aminteste producatorul de modele. "Si, bineinteles, am urmarit Star Wars. Probabil ca The Return of the Jedi a fost partea care m-a facut cu adevarat sa ma uit la modele si sa spun pentru prima data <wow, sunt intr-adevar foarte cool>".


Precizie de milimetri

Pasiunea din copilarie a devenit in cele din urma o alegere a carierei pentru Alex. Dupa absolvirea liceului, el s-a inscris in 2005 la Institute of Art & Design din Kent. "Exista un curs special dedicat realizarii de modele. Am sarit direct in el ", spune el. Dar drumul catre industria cinematografica nu a fost atat de simplu. Pentru a-si castiga viata ca producator de modele, Hutchings a obtinut un loc de munca la Pipers Model Makers, unul dintre studiourile de top din Londra specializat in machete arhitecturale. "O multime de oameni cred ca aceasta slujba consta doar in a face lucruri pe care copii le fac pentru distractie. Nu este deloc cazul ", explica Hutchings. Potrivit lui, modelele arhitecturale au nevoie de o atentie la detalii ridicata la niveluri aproape imposibile. "Vorbim de o precizie coborata pana la milimetru. O greseala si nu vei fi platit. Mai presus de toate, te invata disciplina ", spune producatorul de modele. Disciplina nou-insusita l-a rasplatit cu adevarat cativa ani mai tarziu.


The Resistance Bomber - Star Wars: The Last Jedi, expus la Comic Con, New York. 2017 © Disney & Lucasfilm Ltd. & TM. All rights reserved.


Casatorit cu Stelele

In 2012, Alex a participat la o nunta cu unii dintre prietenii sai. Unul dintre acei prieteni era implicat in departamentul de arta pentru filmul The Edge of Tomorrow, un film cu Tom Cruise si Emily Blunt, filmat apoi la Leavesden Studios, locul de nastere al lui Harry Potter printre altele, situat langa Watford, la periferia Londrei, Marea Britanie. "Mi-a spus ca aveau un post liber pentru cateva zile si m-a intrebat daca vreau sa vin. Si am zis ca bine, da", spune Alex. Recomandarea interna a deschis portile catre cercuri altfel inchise. Treaba buna pe care a facut-o la Leavesden Studios i-a castigat increderea in comunitate. Un lucru a condus la altul. "Am intalnit un tip acolo. Un designer de productie numit Neil Lamont. Tatal lui Neil a fost designerul pentru Titanic, Alien si True Lies, toate trei fiind cele mai mari filme ale lui James Cameron. Pentru Neil, productia de film e mostenire de familie ", explica Alex.


Visele devin realitate

Neil Lamont a fost, de asemenea, designerul de coproductie la Rogue One si directorul artistic de supervizare al departamentului artistic la Force Awakens si era pe punctul de a se implica intr-un alt film Star Wars inca nedezvaluit. "In Force Awakens a fost o echipa de doi care a facut modelele. Eu si un producator de modele extrem de talentat numit Neil Ellis. Antecedentele sale erau in recuzita. Ale mele erau in arhitectura. Am reusit in mod constant sa facem schimb de idei ", spune Alex. In timp ce lucra la Force Awakens, el a vazut cateva imprimante 3D folosite in departament. "Doua Ultimaker 2s. Sincer, nu am fost impresionat de ele. A fost cam asa: in asta s-a transformat printarea 3D, chiar asa? Nu eram sigur daca ar trebui sa mergem pe acest drum. Pur si simplu nu erau de incredere ", spune Hutchings. Apoi, pe la jumatatea lui Rogue One, el a aflat ca unii dintre colegii sai au lucrat cu masini diferite. "Aveau destul de multe, toate Zortrax #M200. Ei mi-au aratat printurile si am fost impresionat. A fost ca wow! ", isi aminteste Alex.


Concept de motocicleta (Jon McCoy)


Intrari si iesiri

Dupa putin timp, el a cumparat #Zortrax M200 pentru el insusi. Mai departe, in Rogue One, el si colegii sai o foloseau pentru printarea 3D a unor componente complexe pentru modelele lor. "O multime de grilaje, o geometrie complexa. Le-am fi printat 3D ori de cate ori nu am fi putut face piesa la de mana ", explica Alex. El a inceput cu utilizarea de Z-ABS. Pretul a insemnat foarte mult, dar cel mai important lucru a fost usurinta postprocesarii. Materialul a trebuit sa reziste multor lucruri. "Slefuire, netezire cu acetona, lipirea diferitelor parti impreuna, vopsire sofisticata", spune Alex. Cu timpul, Hutchings a progresat mai mult cu Z-ULTRAT si a ajuns sa gaseasca cel mai bun material pentru nevoile sale, in principal datorita deformarii sale foarte scazute. "Aceste modele nu sunt folosite pentru a filma asa cum au fost folosite in trilogia originala Star Wars. In zilele noastre avem CGI. Dar ele sunt aici pentru a ramane, numai in diferite stadii ale lantului creativ ", sustine producatorul de modele. "Totul incepe cu scenariul".


Schitarea Ideilor

Mai intai, descrierea vehiculului eroului sau al eroinei pusa acolo de catre scenaristi ajunge la designerului de productie care, la randul sau, deleaga lucrarea artistilor de concept. "Ei creeaza lucrari artistice si schite care sunt apoi prezentate regizorului", spune Alex. Regizorul, avand in fata lui o serie de vehicule diferite in configuratii variate, decide in timpul sesiunilor de alegere a vehiculului numite treceri/permisii. Dupa mai multe astfel de treceri/permisii, alegerea este restransa la doar cateva, cele mai promitatoare modele. "Acestea sunt comandate ca modele. De aici incepe munca noastra. Avem o schita si facem un model", explica Hutchings. Chiar si astazi, exista cateva ramasite ale tehnicilor de modelare folosite pe setul original Star Wars. Modelele navelor spatiale utilizate pentru a filma prima trilogie au fost facute la scara 1:24, aceeasi pentru toate navele folosite intr-o singura filmare pentru a obtine proportiile corecte. In timp ce in prezent modelele au migrat catre lantul de productie, scala a ramas neschimbata. "Pentru nave spatiale foarte mari folosim si 1:48, altfel lucrurile ar trebui sa fie masive", spune Alex.



O calatorie pentru un erou

Daca un design a reusit in faza de modelare, de obicei, acesta ajunge pana la finalul filmului. "Unul dintre modelele de care sunt deosebit de mandru este U-Wing din Rogue One", sustine Alex. "Versiunea finala se bazeaza in mare masura pe modelul meu final si am mereu un zambet pe fata ori de cate ori apare pe ecran", adauga el. Destul de des, modelele la scara sunt folosite ca puncte de referinta pentru echipele insarcinate cu construirea machetelor in marime naturala. Ele sunt folosite si in scopuri promotionale. Modelele lui Hutchings au fost prezentate la New York Comic Con pentru The Last Jedi, unde Lucasfilm a organizat o expozitie de promovare a celei mai recente transe Star Wars. "Unul dintre modelele care se gaseau acolo era Resistance Bomber. Lucrarea mea a fost partial facuta pe Zortrax #M200 ", spune Hutchings.

Forma de baza a carenei superioare a fost printata 3D, apoi a fost prelucrata manual si facute detaliile cu piese ale kit-ului, apoi turnate pentru a face un sablon. Acelasi lucru si cu turelele relativ mici, dar precis realizate. "Am petrecut destul de mult timp pentru a proiecta forma de baza a partii de sus si a pieselor cilindrice. Inainte de weekend am aruncat pur si simplu piesele in M200 si le-am scos de pe platforma de constructie luni ", explica el. #Printarea 3D a fost facuta, piesele au fost detaliate si asamblate. Apoi aripile, de asemenea printate 3D pe #M200, au fost atasate la carena. "Imprimanta 3D este un bun de nepretuit atunci cand lucrati in termene limita stranse. Eficienta in ce priveste timpul a fost, de asemenea, o parte a motivului pentru care am optat pentru Ecosistemul Zortrax ca intreg ", spune Hutchings.


In viitor

In printarea 3D, Hutchings se bazeaza exclusiv pe materialele dedicate Zortrax. "Motivul este simplu, Zortrax le-a testat. Din punctul meu de vedere, daca as folosi un material de la o terta parte si ar bloca imprimanta, masina s-ar opri timp de o jumatate de zi. Este o jumatate de zi de munca pierduta. Nu am timp pentru asta ", sustine el. Folosind zilnic imprimanta 3D, el a devenit de asemenea un avocat pentru tehnologia de fabricare aditivanta in industria cinematografica. "M-am intalnit cu reticenta pe ici si pe colo. Unii dintre colegii mei au perceput imprimanta 3D ca pe o masina care le-ar lua locul de munca. A fost si este absurd. Nu este o tehnologie care sa ne inlocuiasca. Este un instrument pentru a face munca noastra mai buna ", spune Hutchings. Si asta, fara sa pierdem putina distractie din ea. "Stiti, oamenii care lucreaza in prezent la Lucasfilm au crescut cu franciza Star Wars. Se distreaza din plin cu modelele noastre, ei alearga in jurul birourilor cu ele zburand in mainile lor, facand zgomote de trageri cu lasere si asa mai departe. Inteleg asta, am facut-o eu insumi, facand sa zboare X-Wing in mana mea, chiar nu m-am putut abtine ", sustine el. Potrivit lui, Star Wars nu a pierdut nimic din magia sa originala de-a lungul anilor, chiar in ciuda transformarii in afacerea uriasa care este astazi. "Ce urmeaza pentru noi? Ei bine, vom avea nevoie de modele si mai detaliate, si mai sofisticate, de parti si mai bine proiectate. Zortrax M200 este o masina minunata. Dar, avand in vedere acest nivel de complexitate, ne uitam serios la Zortrax Inventure ", concluzioneaza Hutchings.



Daca sunteti interesat in modelare in arhitectura, va recomandam sa cititi mai multe despre modul in care Ecosistemul Zortrax va poate ajuta afacerea. De asemenea, nu uitati sa mergeti sa vedeti Star Wars: The Last Jedi. Filmul este cu adevarat remarcabil!


Articolul este tradus din limba engleza de Suntem 3D. Articolul original apartine companiei Zortrax SA si il puteti citi AICI.


#Zortrax #M200 #ULTRAT #ABS #ecosistem #starwars #rogueone #printare3D

CONTACT

SUNTEM 3D

marca inregistrata a

ATELIER CONCEPT&DESIGN STUDIO srl

str. Valea Merilor nr. 39, sect.1, Bucuresti

Nr. Reg. Com.  J40 / 5764 / 2015

CUI / CIF RO-34508187

Contact:

informatii@suntem3d.ro

tel. 0799-780-393

Conturi bancare:

IBAN: RO40 BACX 0000 0011 5425 1000

Trezorerie S1: RO86 TREZ 7015 069X XX01 7955

© 2019 SUNTEM 3D marca inregistrata a sc ATELIER CONCEPT & DESIGN STUDIO srl

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey LinkedIn Icon